Sidor

lördag 3 november 2012

Träning i Biblioteket

Idag är det FF dag 3 och jag kör träning hemma i biblioteket. Gjorde detsamma igår och har såledess en fruktansvärd träningsvärk i vaderna. Min cardio gör jag genom att springa på stället. Visst låter det fånigt men det är effektivt. Okdå jag medger att det faktiskt känns fånigt men jag försöker att intala mig att jag kommer bli en bättre löpare av att jag kör denna rekommenderad cadio. Knäuppdrag på stället, armföring, rak i ryggen, upp med hakan och bra balans. Jag tänker på Christopher McDougall som är barfotalöpare, eller han springer i ett par platta sandaler. Jag är inte alls någon fan av barfotalöpning. Nästan tvärt om men jag kan tycka att det är helt ok att öva upp musklerna som används vid barfotalöpning för att göra det lättare att börja använda ett lättare racing sko. Chris var gäst hos Skavlan (som vi oftast tittar på) och visade då en löpövning som just var knäuppdrag på stället. Han såg så lätt ut och han hade en otrolig balans och sa att om man bara tränar på detta så kan man springa ett löppass utomhus utan större problem.

Under dessa 30 dagarna kommer jag att fokusera på FFs träningspass och alla annan träning kommer vara extra träning. Än så länge går allt enligt planen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar