Sidor

lördag 3 november 2012

En Lördag utan Lördag

Alla som känner mig veta att jag har lördagar. Lördagar! Det har väl de flesta, eller alla. Mina lördagar är dock en dag då jag äter lite mer socker och lite mer fet än under de övriga dagarna i veckan. Framför allt äter jag sådant som jag tycker jättemycket och i princip hur mycket jag vill. Ett sätt att äta som man inte bör göra alla dagar i veckan och kanske inte alls. En lördag kan innehålla (och innehåller ofta) pizza, bullar, kakor, glass i stora lass, lördagsfrukostar och annan god mat.

Jag har bestämt mig att inte ska ha några lördagar denna 30 dagars period och idag var första lördagen på väldigt länge (flera år) som jag inte haft en ätarlördag. När familjen åt lördagsfrukost åt jag havregrynsgröt med sojamjölk. När familjen åt korv med bröd åt jag parmalindad torskrygg med ris och sallad. Middag blev räkor i stora lass med en liten blandning av quinoa och avokado. Fast ärligt talat så kan man ju ställa sig frågan om korv eller parmalindad torkrygg är godast..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar