Sidor

onsdag 31 oktober 2012

Ett Löptest

Idag var det dax för löpgruppen på Hälsohuset i Sätila igen. Skoj. Jag känner mig riktigt taggad inför dessa passen och jag är glad att jag så smått börjar komma igång med löpningen igen. Idag var det dax för ett löptest. Vi började med uppvärmning som bestod av lätt löpning runt elljusspåret 2.5km. Ett par stegringar och vi var redo att köra "max" runt det mycket kuperade spåret. Det var blött och geggigt men jag sprang rakt igenom dyngan. Det är lika bra. Jag är så himla ovan att springa kuperat och springa i terräng. Jag är ju verkligen en asfaltslöpare eller asfaltsnötare kanske. Iallafall, varvet gick på 13min 57sek om jag minns rätt. Betyder inte så mycket men det ska bli roligt att jämföra tiden vid sista träningstillfället då vi ska göra om löptestet. Jag tror att jag låg runt 90% första tre fjärdedelarna sedan tappade jag nog till runt 80-85% sista fjärdedelen. Men jag kämpade på bra tycker jag - det hade inte kunnat gå mycket snabbare! Åh nu ser jag verkligen fram mot måndagens föreläsning och löpskolning!

Krockade nästan med grannen när jag gick hem från bussen härmomdagen. Hon var på väg ut. Det var alderless stilla och krispig luft. Jag var så himla avundsjuk men nu är jag snart redo för att iallafall hänga med på en 8km i runt 5.15 tempo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar