Sidor

måndag 10 september 2012

Rehabar med Spinning

Jag har börjat spinna. Har genomfört totalt 6 spinningpass och rumpan är nu inte längre öm. Bomben vad ont det gjorde 3e gången! Spinning är ju en helt annorlunda träningsform än vad jag är van med. Jag svettat! Svettas. Jag som aldrig svettas (förutom vid Zumba vad klart). Spinning är grymt bra träning för mig. Jobbigt. Jag orkar inte riktigt igenom ett helt pass än. Jag har svårt att hålla koll på motståndet. Vart ska jag ligga. Vart började jag passet. Ökar jag motståndet genom passet. Började jag för hårt. Men det börjar bli bättre. Jag har inga cykelskor utan kör med vanliga inomhusskor. Funkar ok. Spänner remmarna hårt och jag har nu börjat komma in i drag delen utav trampandet. Det är tufft för mina feta lår. Inte feta som i feta utan feta som i muskelstora. Mina lårmuskler är inte vana vid denna typen av belastning. Ändå sitter jag där på passet och funderar på om jag inte ska ta och köpa en cykel. Jag ska iallafall prova bästa Rilles cykel nästa gång jag får tillfälle.

Annars har jag gjort en Magnetrönten av knät. Vem säger att svenska sjukvården är långsam. Tog två veckor efter läkarbesöket. Även om det var läkarbesök nummer två då nummer ett var hos en riktig jäkla idiotdoktor. Ursäkta mig men det finns faktiskt sådana! Iallafall där jag bor! Väntar svar inom ca 2 veckor och sedan är det fulltkör med sjukgymnastik alternativt löpning (om jag blir försäkrad att inget blir värre).

Är så himla löpsugen nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen!

1 kommentar:

  1. Skall du fortsätta cykla köp cykelskor!!!!!! ;-) Du kommer förstå vad jag menar redanefter första passet!
    Hoppas du får klartecken från läkare att knät är u.a och det bara är att köra. *håller tummarna*

    SvaraRadera