Sidor

tisdag 17 juli 2012

Återhämtning och Yoga

Efter en go Gotlandsdag med lunch i Almedalen och en massa shopping (mest till mig själv för ovanligheten skull) körde jag mitt första återhämtningspass på 4km. Det har gått ca 3 dygn sedan marathonet och jag har börjat se framåt. Bland annat har jag anmält mig till Viruddenloppet, 5km på torsdag. Ja det har allt varit planerat i flera veckor men har inte vågat anmäla min förren nu. Ska bli roligt och skönt att springa igen. Notera sträckan. Japp, det nya nu. Högt löpsteg och snabbt ska det gå! Eller ja, iallafall i förhållande till hur långsamma mina pass tidigare varit. Tanken är att jag ska under 5 tempo på "allt" upp till milen fast det säger jag inte högt riktigt än..


Passet avslutades med Yoga direkt i gräset utan matta, fast på gräsmattan, ja ni fattar. Riktigt skönt. Kort men  gott med en genomkörare av musklerna efter löpningen. Kanske något man skulle fortsätta med?!

Reflektion: Knät e lite halvkasst men håller för 5km. Blir vila av i några veckor nu innan nästa lopp som blir i Lysekil. Och jo, Yoga direkt i gräset var inte en hit. Jag var full med nässelutslag på ben och armar. Min allergi verkar bara bli värre och värre. Reagerar bara jag sticker mig på grässtrå nu, och granbarr, och...

5 kommentarer:

  1. När är loppet i Lysekil? Vi är där runt den 12 till den 26 aug. Vore kul att ses om ni är där samtidigt.
    Lycka till med kortare distanserna. Själv har jag precis kommit igång med promenader igen. Så nu sneglar jag på dig och motiveras att komma igång med löpningen så småningom igen också. :-)

    SvaraRadera
  2. Hehe, mig e väl inget att snegla på. Du, loppet är den 4e Augusti och vi drar nog mot Götet dagen efter. Men kom gärna förbi Götet annars!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, du är definitivt något att snegla på. Det handlar inte bara om tiden utan allt runtomkring. Att knyta ihop löpningen med familjeliv och annat som hör livet till är en konst och jag tycker du visar att man kan nå fina tider utan att träna ihjäl sig och behöva välja bort familjen hela tiden. Hejja dig! :-)

      Vi kommer inte till Lysekil förrän den 7 aug på kvällen så det var lite synd men vi får sy ihop något längre fram. Jag är fortfarande inne på att försöka rodda ihop ett damlag på St Olofsloppet nästa år och då passar satsning på kortare distanser bra. ;-) //Johanna

      Radera
    2. Ja fler än 3 löppass i veckan är svårt att få till tycker jag om man även ska hinna med styrkepass, yogapass, zumbapass och dagislämningar! Japp, kanske får bli en "sommarsemester" till norr nästa sommar eller egentid kanske..

      Radera
  3. Tråkigt med knäet :-( Hoppas det blir bättre av lite vila och annat!
    Bra kämpat på J-maran!
    Lycka till på Musselloppet - själv blir det Öloppet samma dag :-P

    SvaraRadera