Sidor

tisdag 29 maj 2012

Tömning och Laddning

"välja tröja är viktigt, det ska känns bra"

Jag försöker verkligen att ladda. Att komma igång. Tagga. Fylla batterierna med energi. Det är inte helt lätt att ställa om efter de senaste veckorna av sjukdom. Förnuftet säger en sak men nu har jag bestämt mig. Och då är det bara till att grabba tag om även de minsta små positiva känslorna. Minnena. Lägga till på uppladdningslistan. Sakta men säkert fylls den på och vipps är man heltaggad att köra. Springa.

På min uppladdningslista lägger jag till att jag är helt frisk. Att jag faktiskt tagit beslutet att springa. Att jag planerar veckan och loppet. Att jag gillar att springa. Att min lilla familj stöttar mig. Att de gillar att heja och ropa Kämpa. Att jag har löptränat kontinuerligt i över ett år. Att en granne vill ha mitt startnummer så att jag kan följas. Att loppet är på en lördag och att jag kommer sätta i mig minst en liter glass efter loppet plus några strutar. Att jag älskar Stockholm. Att jag är glad över att få träffa Rille.

Idag har jag tömt mig. Inte helhjärtat. Vågar inte eftersom jag varit sjuk och man kan bli känslig om man gör en riktigt stor kolhydratuppladdning. Körde 8 km i något högre tempo för att tömma ytterligare och för att testa bäckenet. Kändes ok men jag är trött och något tung i kroppen. Nu lite filmjölk och hoppas på en natt men djup sömn!


Reflektion 120530: Natten har gått bra. Jag har inte ont. Yippi, Stockholm I'm ready!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar