Sidor

söndag 10 juni 2012

Allt annat först

Ibland är man trött. Ibland orkar man inte. Ibland vill man inte. Ibland gör man allt annat först även om man vet att man har något viktigare att göra först. Att prioritera rätt är inte alltid roligt. Det är heller inte alltid lätt. Idag var en sådan dag. Jag visste att jag skulle få in ett löppass det var bara frågan om när. Efter sortering av skräpig övervåning, brödbak, hanterat en sjuk liten tjej och tvättat så hann klockan bli 20.15. Och det ösregnade. De flesta jag pratar med brukar beskriv hur skönt det tycker det känns efter ett pass men för mig är det själva löppasset i sig som är höjdpunkten. Jag gillar att springa. Bearbeta tankar. Använda musklerna. Vara fokuserad. Visst känns det skönt efteråt men inte i närheten av så skönt som det känns under tiden. Så jag är glad att jag snörade på mig skorna även om det egentligen var lite för sent.

2 kommentarer:

  1. Halv tio kom jag ner från F:s rum. Så går det när man spenderat 30 timmar hos farmor, farfar och farbror och är så totalt slut att man inte kan existera utan att stortjuta och därmed får sova 1,5h mellan tre och halv fem på eftermiddagen...

    SvaraRadera
  2. Stackars liten! Det var sprayregn så det hade inte varit ett roligt första "intervall" pass ;)

    SvaraRadera