Sidor

tisdag 12 juni 2012

5.08 10 100 999 76929

Tog en sväng. Det var planerat. Greta var med men idag blev det även musik. För första gången hade jag musik i öronen när jag stack iväg. Det var lite irriterand att jag inte kunde koncentrera mig på andningen. Lite irriterande att plupparna (eller pluggarna snarare) åkte ur stup i kvarten. Men det gick bra. Jag sprang på bra och Greta gav mig bra mellantider. Ett medeltempo på 5.08 över 10km och jag borde köra ett 10000m test snart igen! Skoj. Förresten, det blir nog ett 10km lopp i sommar någongång efter nästa marathon. I Lysekil kanske? Med musik i öronen, det verkar ju ha gjort mig snabbare!


När jag kollar i Runkeeper ser jag även att detta är mitt 100 pass och jag har total sprungit 999km under dryga året som gått. Jag har då gjort av med 76929kcal! Fattar ni hur mycket glass det är? Skämt och sido. Den här kcal uträkningen stämmer inte, man gör faktiskt av med mindre kcal än vad man kan tro när man springer!

2 kommentarer:

  1. Du gör ju lätt milen under 50 min nu så varför inte göra det på hemmaplan? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, under 50 borde jag kunna pressa mig!

      Radera