Sidor

söndag 24 juni 2012

5-15-25km Same Same

But Different! Dagen började med att jag lade en hel del energi på en liten diamant som ramlade och slog huvudet i dörrkarmen. Jag såg smällen och är glad att pannan inte sprack. Resultatet blev en rejäl bula men ett fortsatt stabilt allmäntillstånd. Därefter förlorade jag ytterliggare lite energi när stora diamanten ramlade baklänges ner för vår trappa. Å den som har sett den trappan. Brant. Utan räcke. Gissar att det blev två volter innan hon slog hårt i golvet. A mothers nightmare. Men allt gick bra och jag lugnade ner mig. Allt blir liksom mer levande när man hamnar i otäcka situationer som dessa. Jag tog med mig de känslorna och stack iväg. Jag var laddad med energi från svullarlördag och vattenladdning. Vädret var bra. 

Bestämmer mig ganska snabbt för att försöka ligga i ett 5.45 tempo från början och försöka hålla det så länge jag kan. Fokus på att klara distansen 26km och att vara pigg i benen så länge som möjligt. Det kändes bra och jag trodde på mig själv. Att kunna springa en halvmara utan några större problem är ganska häftigt. Men idag var det inte helt problem fritt utan det där knät sa ifrån igen. Började redan vid 5km. Vid 15 gjorde det ont och sedan blev det bara värre. Jo jag kan springa ändå. Smärta är inte mitt största problem när jag är ute och rullar. Stumma ben är värre men det fick jag inte förrän vid ca 23km. Det går bra nu. Vid 25km, inte riktigt hemma möttes jag av mitt support team som varit ute på en långpromenad i regnet. Heja heja Mamma. Eftersom det inte är populärt när jag springer vidare stannar jag istället och går sista 800m med lilla familjen. Ett helt ok pass helt enkelt.


Vätskebältet innehöll idag 2 flaskor vatten, 1 flaska sportdryck, ½banan och 1 russin paket med russin och lättsaltade mandlar (en svaghet jag fått efter Stockholm Marathon som delade ut salta mandlar efter loppet). Drack på schema vid jämna kilometer. Endast en mun per tillfälle. 2km vatten, 4km vatten + sportdryck, 6km vatten, 8km vatten + sportdryck osv. Detta funkade bra. Magen höll ihop bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar