Sidor

torsdag 2 augusti 2012

Ett litet test!

Det är en och en halv vecka sedan jag sprang. "Sprang". Då hade jag rejält ont i knät och gav upp efter 3km. Jag hade ont. Sedan dess har jag inte riktigt vågat springa. Har haft känningar när jag gått i trappor. När jag lekt med barnen på gräsmattan. När jag städat. Har inte kunnat klura ut vad problemet är. Kanske den gamla korsband och ledbandskadan  (japp, de gick av en gång i tiden här gymnastik var största intresset). Kanske löparknä. Kanske överansträngd.

Idag åkte vi till Brastad för att barnen ska få träffa morföräldrar och för att jag har haft siktet inställt på att springa Musselloppet 10km som går på lördag. Väl framme och med magen full av mat drog jag vid 19.30 tiden på mig dojsen och stack iväg. 200m och jag började svettas av smärta. Upp för backen i kråkestan. Jag haltar. Phu. Åh. Körde på och det kändes snart bättre. Två varv runt Bräcke, 6km på 31min (5.10tempo). Får duga för att vara ett knätest.

Tanken har varit att jag ska springa under 50min på detta loppet. Men jag inser att det kommer bli väl tufft. Vet inte ens om jag ska springa 10km. Det kanske blir 5km. Jag ska iallafall dra på mig löparkläderna och efteranmäla mig på lördag! Taggad!

1 kommentar: